Data publikacji: 2015-02-11
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I-III KW. ROKU OBROTOWEGO 2014/2015
Kategoria: BIZNES, Finanse
KOLEJNY KWARTAŁ REKORDOWYCH WYNIKÓW POWYŻEJ RYNKU, PERSPEKTYWA DALSZYCH WZROSTÓW W IV KWARTALE
KOLEJNY KWARTAŁ REKORDOWYCH WYNIKÓW POWYŻEJ RYNKU, PERSPEKTYWA DALSZYCH WZROSTÓW W IV KWARTALE
III kwartał to kolejny rekord sprzedaży w spółce i ponad 30% poprawa zysków. Wyniki finansowe potwierdzają, że mamy skuteczny pomysł na rozwój spółki i potrafimy prześcignąć branżę. Plany strategiczne realizujemy zgodnie z założeniami, kolejny rok obrotowy przyniesie dalsze wzrosty spółki – podkreślił Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
REKORDOWE PRZYCHODY, DWUCYFROWE WZROSTY POWYŻEJ RYNKU
W III kwartale 2014/2015 roku spółka zanotowała 17% wzrost przychodów do poziomu 73,5 mln zł. Narastająco w okresie I-III kwartał br. przychody ze sprzedaży wyniosły 178,26 mln zł, tj. ponad 11% wzrost rdr. W IV kwartale 2014 roku rynek elektrotechniczny wzrósł o 11,8% rdr[1].
Wzrost przychodów w omawianym okresie jest pochodną sezonowego wzrostu dynamiki. W III kwartale spółka zakończyła również realizację projektu farmy fotowoltaicznej dla jednego z klientów. Obecnie udział fotowoltaiki w sprzedaży ogółem wynosi blisko 2%. Do końca roku 2015/2016 segment ten powinien odpowiadać za ok. 5% przychodów ze sprzedaży ogółem.
Zgodnie z założeniami strategicznymi, w celu poszerzania zakresu oferowanych produktów i usług Spółka nawiązała współpracę z firmą Johnson Controls – światowym producentem urządzeń pod marką YORK z branży HVAC (ang. Heating, Ventilation, Air Conditioning) tj. inżynierii sanitarnej obejmującej ogrzewanie, wentylację i klimatyzację. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK. Do końca roku obrotowego 2015/2016 segment HVAC powinien generować ok. 5% sprzedaży w skali roku.
ZYSKI PRZYŚPIESZAJĄ
Zysk z działalności operacyjnej w III kwartale 2014/2015 roku wyniósł 4,3 mln zł, tj. 36% wzrostu rdr, przy marży EBIT na poziomie 5,86%. Narastająco spółka osiągnęła 6,2 mln zł zysku EBIT, tj. 23,7% wzrostu rdr, marża EBIT wyniosła 3,5%. Zysk netto w III kwartale br. wyniósł 3,3 mln zł, zaś narastająco wyniósł 4,3 mln zł, tj. 34,4% wzrostu rdr. W III kwartale br. koszty operacyjne wzrosły o 17% rdr do poziomu 69,3 mln zł, co jest pochodną realizacji strategii rozbudowy sieci sprzedaży na terenie Polski. Narastająco spółka zanotowała 11% wzrost kosztów rdr do poziomu 172,3 mln zł.
PERSPEKTYWY DALSZEGO WZROSTU SPRZEDAŻY I POPRAWY ZYSKÓW NA 2014/2015 ROK
Zgodnie z prognozą finansową spółka zakłada w roku obrotowym 2014/2015 przychody na poziomie 241,06 mln zł, co oznacza wzrost o 15,4% rdr. Po I-III kwartale spółka miała 178,26 mln zł przychodów i wykazała 74% realizacji prognozy. Na koniec III kwartału zysk operacyjny wyniósł 6,2 mln zł, tj. 68% realizacji prognozy, która zakłada 9,1 mln zł EBIT na rok obrotowy 2014/2015. Po I-III kwartale spółka zanotowała 69% prognozowanego zysku netto na poziomie 4,3 mln zł. Rozwojowi spółki w bieżącym roku obrotowym będzie sprzyjała nowa perspektywa unijna.
III kwartał i początek roku pokazały poprawiającą się kondycję branży i siłę sprzedaży w Grodnie. Bieżący portfel zamówień, jak również potencjał zakończenia kilku znaczących zleceń w projektach przemysłowych, pozwala zakładać, że cele finansowe z prognozy wyników pozostają do realizacji – podsumował Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
DALSZY ROZWÓJ SPÓŁKI
Zarząd podtrzymuje plany strategiczne związane z dalszym rozwojem spółki przy wykorzystaniu platformy giełdowej, w optymalnym czasie, uwzględniając interes obecnych akcjonariuszy.
INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA
Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, spółka świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych. Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni. Sieć dystrybucyjną Grodna obejmuje 43 punkty sprzedaży zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistyczno-dystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy.
[1] Według danych SHE Związek Pracodawców Dystrybucji
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Finanse