Data publikacji: 2015-04-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: SKOKOWY WZROST PORTFELA ZAMÓWIEŃ W SEGMENCIE FOTOWOLTAIKI
Kategoria: BIZNES, Finanse
Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na polskim rynku, odnotowało skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki.
Warszawa, 7 kwietnia 2015 roku
Informacja prasowa
SKOKOWY WZROST PORTFELA ZAMÓWIEŃ W SEGMENCIE FOTOWOLTAIKI
PROGNOZY NA SCIEŻCE DO REALIZACJI
Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na polskim rynku, odnotowało skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki.
W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi już aż 54% realizacji z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów
w portfelu Grodna. Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na lata 2014/2015 oraz 2015/2016.
Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy – podkreśla Andrzej Jurczak.
Dalszemu rozwojowi segmentu fotowoltaiki będzie sprzyjać nie tylko obecny program PROSUMENT, lecz także nowelizacja ustawy o OZE, która wejdzie w życie od stycznia 2016 roku. Do końca roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika ma stanowić 5% sprzedaży Spółki.
PROGNOZY NA ŚCIEŻCE DO REALIZACJI
Zgodnie z prognozą Grodno zakłada w roku obrotowym 2014/2015 osiągnięcie 241 mln zł przychodów,
tj. wzrost o 36% rdr. Z kolei EBITDA oraz zysk operacyjny mają wynieść odpowiednio 13 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 55% i ukształtować się na poziomie 6,2 mln zł.
W następnym roku obrotowym 2015/2016 Grodno zamierza osiągnąć 292 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA ma wynieść 17,5 mln zł, EBIT – 13,5 mln zł, a zysk netto osiągnie poziom 9,7 mln zł.
31 marca br. zakończyliśmy rok obrotowy 2014/2015. Podtrzymujemy prognozy finansowe na lata 2014/2015 i 2015/2016 – mówi Andrzej Jurczak.
REALIZACJA STRATEGII
Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach firma otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju poprzez rozwój organiczny i 1 oddział poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag. Przejęcie wzmocniło spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. Ponadto Spółka systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju.
FUNDUSZE I ZARZĄD INWESTUJĄ W GRODNO
Pod koniec lutego br. Quercus Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA zwiększyło zaangażowanie
w Grodno i w wyniku transakcji nabycia akcji Spółki uzyskało 8,74% kapitału zakładowego oraz ponad 5% ogólnej liczby głosów. Liczbę posiadanych akcji zwiększył również Prezes Zarządu Grodno SA Andrzej Jurczak, który zakupił 10 tys. akcji i posiada obecnie 35,73% kapitału zakładowego i 41,63% głosów na WZA.
GRODNO SPÓŁKĄ DYWIDENDOWĄ
Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje
8 groszy na akcję. Polityka dywidendy spółki przewiduje możliwość rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.
KONTAKT DLA PRASY
Agnieszka Grothe
e-mail: [email protected]
Tel. +48 509 61 88 99
INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA
Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 44 punkty sprzedaży zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju,
w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodzi 25-lecie działalności.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Finanse