Data publikacji: 2015-11-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rośnie wartość Kreditech Holding
Kategoria: BIZNES, Finanse
Tegoroczny raport GP Bullhound umieścił Kreditech Holding SSL Gmbh, na liście 13 europejskich startupów technologicznych, których kapitalizacja ma szansę przekroczyć miliard dolarów. W Polsce Kreditech zarządza kilkoma markami pożyczkowymi, m.in.: Kredito24 i Pandamoney.pl.
Tegoroczny raport banku inwestycyjnego GP Bullhound umieścił Kreditech Holding SSL Gmbh, niemiecką firmę z sektora fintech na liście 13 europejskich startupów technologicznych, których kapitalizacja ma szansę przekroczyć miliard dolarów. W Polsce Kreditech zarządza kilkoma markami pożyczkowymi, m.in.: Kredito24 i Pandamoney.pl
Obecna wartość holdingu to 274 mln dolarów i rośnie. We wrześniu zakończyła się kolejna runda emisji akcji serii C, w której Kreditech, pozyskał 92 mln dolarów. Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój i rozbudowę portfela produktowego firmy. Ofertę prowadził nowojorski JC Flowers & Co. LLC. Loren Felsman, dyrektor zarządzający firmy wszedł do zarządu Kreditechu.
Inwestorzy doceniają dynamikę i pomysł na biznes firmy. Są wśród nich Peter Thiel i Amadeus Capital Partners, a także Värde Partners, HPE Growth Capital i Blumberg Capital. Ich obecność pomaga w budowaniu stabilnej pozycji Kreditechu na rynku kapitałowym. Wpływa też na wzrost zaufania marek, którymi zarządza.
– Branża, w której działamy jest progresywna. Inwestorzy to dostrzegają. Kreujemy nowy typ usług na styku finansów i nowych technologii, dających możliwość uzyskania nowych i lepszych sposobów udzielania pożyczek dla klientów spoza obszaru bankowego – podkreśla Katarzyna Davies, dyrektor zarządzający Kreditech Polska.
Taki model biznesowy, w połączeniu z innowacyjną technologią ma ogromny potencjał, by wyprzedzić tradycyjne usługi bankowe i to już w niedalekiej przyszłości. Kreditech wypracował niezwykle pragmatyczne podejście do bankowości konsumenckiej, będąc dostępnym non stop i skupiając się na rynkach, które wciąż nie mają elastycznej oferty dla osób z różnych przyczyn pozbawionych dostępu do kredytów. Mają w tym pomóc także akwizycje, realizowane jak dotąd na najważniejszym dla Keditechu rynku, w Polsce. Chodzi o Kontomierz. Transakcja jego przejęcia to ważny kamień milowy dla realizacji strategii umacniania pozycji Kreditech, jako technologicznego lidera na światowym i polskim rynku finansowym. Wchłonięcie rozwiązań Kontomierza wzmocni proces weryfikacji klienta a samemu klientowi pomoże w kontroli własnych wydatków i zaciąganych zobowiązań. Technologia Kontomierz pozwala uzyskać unikatowe dane z kont bankowych w czasie rzeczywistym. To sprawi, że międzynarodowe filie Kreditechu będą mogły zapewnić jeszcze lepszą obsługę bankową większej grupie klientów w przyszłości narzędzia zarządzania finansami domowymi wspomagające użytkownika w zarządzaniu budżetem domowym i kontrolą wydatków.
***
O Kreditech: Grupa Kreditech posiada tempo przychodu na poziomie 55 mln dolarów, zatrudnia 200 specjalistów z 40 krajów, a spółki zależne Kreditechu działają w ośmiu krajach (Polsce, Hiszpanii, Czechach, Rosji, Meksyku, Australii, Peru oraz na Dominikanie). Rozwój technologii sprawił, że oferują produkty od pożyczek i mikropożyczek do bardziej złożonych usług finansowych, takich jak przedpłacone karty kredytowe. Grupa Kreditech korzysta z technologii Big Data i złożonych algorytmów w oparciu o misję budowania cyfrowego banku dla osób bez określonej zdolności kredytowej na całym świecie. Grupa Kreditech jest podzielona na dwie części: „Kredi” oznacza spółki zależne działające, jako podmioty świadczące usługi finansowe, które dostarczają kredyty dla osób prywatnych. Druga część „tech” to zlokalizowana w Hamburgu firma technologiczna – Kreditech Holding – rozwijająca technologię bankową i świadcząca usługi wspierające. Na podstawie 20 000 danych należąca do Kreditechu technologia pozwala dostawcom usług finansowych na nabycie, identyfikację, ocenę oraz wypłatę środków pieniężnych klientom w kilka sekund. Zautomatyzowany proces w połączeniu z samodoskonalącymi się algorytmami, zapewniają szybką i wygodną obsługę klienta przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i błędów.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Finanse