Data publikacji: 2018-09-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polski Związek Instytucji Pożyczkowych rekomenduje system antyfraudowy Nethone
Kategoria: BIZNES, Finanse
Polski Związek Instytucji Pożyczkowych, zrzeszający ponad 50 zarejestrowanych przedsiębiorstw udzielających kredytów niebankowych, nawiązał współpracę z Nethone i rekomenduje jego system antyfraudowy jako spełniający standardy skutecznego zapobiegania oszustwom płatniczym.
Polski Związek Instytucji Pożyczkowych (PZIP), zrzeszający ponad 50 zarejestrowanych przedsiębiorstw udzielających kredytów niebankowych, nawiązał współpracę z Nethone – polskim dostawcą opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań KYU – i rekomenduje jego system antyfraudowy jako spełniający standardy skutecznego zapobiegania oszustwom płatniczym w kanałach online.
W obliczu podejmowanych przez hakerów prób wyłudzeń finansowych i w trosce o zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych osobowych przy transakcjach online, Polski Związek Instytucji Pożyczkowych nawiązał partnerstwo z Nethone, promując tym samym wśród członków i szerokiego rynku nowe rozwiązania przeciwdziałające fraudom płatniczym. Firma Nethone jest polskim dostawcą opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań KYU (Know Your Users), służących m.in. do zapobiegania wyłudzeniom. Dotychczas wirtualne zabezpieczenia tworzone przez warszawską spółkę stanowiły filary obronne firm szczególnie narażonych na cyberzagrożenia; głównie linii lotniczych i serwisów turystycznych (OTA), działających na rynkach Ameryki Łacińskiej oraz w USA. Tym razem jednak, rozwiązania Nethone przyjdą z pomocą rodzimemu rynkowi i przeciwstawią się oszustom czyhającym na polskich kredytodawców i kredytobiorców.
Nethone umożliwia pogłębione zrozumienie użytkownika internetowego i wzbogacenie informacji, jakie ubiegający się o pożyczkę wprowadza do formularza. Wejrzenie w techniczne aspekty jego zachowania w interakcji z witryną i konfigurację komputera lub urządzenia mobilnego, którego używa, by zainicjować transakcję, pozwalają na przeciwdziałanie wszelkim próbom anonimizacji poprzez zmianę lokacji, użycie publicznych sieci czy wirtualizację środowiska komputerowego. Ponadto, Nethone pozwala na powiązanie dostarczanych danych technicznych o użytkowniku z danymi przekazywanymi w formularzu i wydanie oceny prawdopodobieństwa oszustwa dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego. Poprzez zdolność wykorzystania pełnego zakresu informacji przypisanych do danego użytkownika i użycie algorytmów sztucznej inteligencji, Nethone osiąga niespotykaną do tej pory dokładność. Zespół pracujący nad rozwiązaniem nie zapomina jednak, że aby osiągnąć najwyższą skuteczność potrzebna jest również ludzka kreatywność i grupa analityków przeznaczona każdemu z klientów. To właśnie połączenie komputerowej precyzji oraz prędkości analizy danych z ludzką zdolnością do tworzenia nowych rozwiązań umożliwia wyłapanie prób wyłudzenia pieniędzy czy wykazanie podobieństwa danego użytkownika do grupy kredytobiorców, którzy nie spłacili pożyczki.
Polski Związek Instytucji Pożyczkowych zrzesza działające w Polsce wiodące firmy udzielające pożyczek pozabankowych. Misją PZIP jest samoregulacja branży przez wyznaczanie i egzekwowanie wysokich standardów. Ponadto, Związek wspiera inicjatywy legislacyjne zmierzające do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa konsumentów. Do jednego z takich projektów należy chociażby System Bezpieczny PESEL, którego głównym założeniem jest ochrona Polaków przed konsekwencjami kradzieży tożsamości. Rekomendacja Nethone wpisuje się zatem w misję PZIP. Partnerstwo ma na celu ochronę członków PZIP przed stratami finansowymi, jak również przed ich pokłosiem – uszczerbkiem na dobrej reputacji.
Impulsem dla rekomendacji PZIP są przede wszystkim wyzwania wynikające z szybkiego rozwoju rynku. Branża internetowych pożyczek, choć stosunkowo nowa, już teraz podlega wielu regulacjom, a jej wartość w roku 2016 szacowano na 3 miliardy złotych. Pożyczkobiorcy to często osoby młode (71% z nich to osoby poniżej 35 roku życia), które pomimo regularnych przychodów, z powodu restrykcyjnych wymogów panujących w bankach, nie mogą uzyskać kredytu, więc szukają finansowania w firmach pożyczkowych. Dzięki swojej świadomości technologicznej, tacy konsumenci chętnie decydują się na pożyczki internetowe i mobilne, potrzebne do szybkiego sfinalizowania transakcji. Zaufanie społeczne wobec tego segmentu sektora pożyczkowego sukcesywnie rośnie, co ma odzwierciedlenie w preferencjach konsumentów. Głównymi trendami, które obecnie definiują ten rynek, jest stopniowe odchodzenie od tzw. chwilówek na rzecz pożyczek ratalnych, jak również sprzedaż produktów finansowych w kanałach mobilnych. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, priorytetem jest zatem, by rynek działał w sposób bezpieczny dla konsumenta.
„Nie chcemy, by problem fraudu był dolegliwością pożyczek online” – stwierdza Jarosław Ryba, prezes Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych. „Nasza rekomendacja to próba zdławienia tego zagrożenia w zarodku. Pakiet narzędzi antyfraudowych Nethone, wraz z innymi stosowanymi przez naszych członków narzędziami cybersecurity, wpisuje się w misję podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w internecie. Nasi członkowie już dziś na bardzo wczesnym etapie wykrywają 19 na 20 ataków, ale chcielibyśmy jeszcze poprawić ten wskaźnik. Dokładamy wszelkich starań, by polscy pożyczkobiorcy mogli spać spokojnie, bez koszmarów o skradzionej tożsamości. Dla nas jako PZIP, ta rekomendacja jest również kolejnym krokiem w naszych nieustających działaniach skupionych na budowie zaufania do fintechowych firm pożyczkowych” – dodaje.
„Rekomendacja PZIP to dla nas wielkie wyróżnienie” – powiedział Hubert Rachwalski, CEO Nethone. „Bardzo cenimy proaktywną postawę PZIP, który odpowiada na wyzwania zanim staną się one naprawdę poważnym zagrożeniem. Chętnie wyposażymy członków Związku w nasze technologie, by nie musieli obawiać się oszustów, a w zamian skupić się na oferowaniu Polakom coraz bardziej atrakcyjnych produktów finansowych. Walka z fraudem nie należy do najłatwiejszych. Mamy jednak wszystko, co potrzebne, by tę walkę wygrać.” – dodał Hubert Rachwalski.
Narzędzie profilujące opracowane przez polską spółkę jest wysoce cenione przez zagraniczne firmy o globalnym zasięgu, m.in. z Meksyku, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Peru i Wielkiej Brytanii, gdzie ryzyko wystąpienia fraudu jest szczególnie wysokie. System Nethone bazuje na dogłębnej analizie ogromnych pakietów danych w czasie rzeczywistym – od informacji o sprzęcie, oprogramowaniu, środowisku sieciowym, po zachowanie użytkownika w interakcji z serwisem. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, narzędzie zwiększa swoją skuteczność z każdą przeanalizowaną sesją i gwarantuje najwyższy poziom ochrony, niezależnie od taktyki oszustów i współrzędnych geograficznych. Dodatkowo, jego obecność nie jest w najmniejszym stopniu odczuwalna dla konsumentów i nie wpływa negatywnie na doświadczenie użytkownika.
O Nethone
Nethone jest globalnym dostawcą opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań KYU (Know Your Users), które pomagają przedsiębiorstwom przekształcać zagrożenia i wyzwania w trafne, dochodowe decyzje biznesowe. Od najwyższej klasy zabezpieczeń przed fraudem, przez działające w czasie rzeczywistym narzędzia do adaptacyjnej segmentacji i retencji klientów, aż po wykorzystujące biometrię behawioralną systemy do zapobiegania przejęciom kont bankowych, rozwiązania Nethone pozwalają firmom równocześnie chronić się przed stratami i zwiększać zyski. Spółkę założyli w 2016 roku doświadczeni specjaliści w dziedzinie data science, eksperci bezpieczeństwa IT oraz wysokiej klasy managerowie związani z branżą finansową. Jest ona obecnie jednym z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw z segmentu FDP w Europie środkowo-wschodniej.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Finanse