Data publikacji: 2019-03-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kim jest klient przyszłości? – odpowiedź w najnowszym raporcie First Data
Kategoria: BIZNES, Bankowość
FDP prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF.
Warszawa, 19 marca 2019 – First Data Polska prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF Strategic Foresight podczas corocznych warsztatów organizowanych przez First Data pod nazwą Laboratorium Przyszłości.
Uczestnicy warsztatów foresightu strategicznego prognozowali, jak zmiany społeczne, demograficzne i technologiczne wpłyną na postawy konsumentów w roku 2030. Jest źródłem wiedzy i inspiracji dla wszystkich uczestników rynku finansowego, którzy szukają odpowiedzi na pytania: Kim jest klient przyszłości? Czego będzie oczekiwał od świata finansów? Jak przygotować się na jego przyjście?
– W tej edycji raportu Laboratorium Przyszłości szukaliśmy odpowiedzi na pytania jakie będą marzenia klientów i jacy będą klienci marzeń w perspektywie 10 lat – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu First Data Polska – Nasza publikacja pozwala wszystkim uczestnikom rynku finansowego już dziś skonfrontować swoje wyobrażenia o przyszłości bankowości z potencjalnymi oczekiwaniami odbiorców usług finansowych.
Raport “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń” opracowali dla First Data Polska eksperci foresightu strategicznego z firmy 4CF, partner merytoryczny Laboratorium Przyszłości.
– Wskazaliśmy obszary, gdzie oczekiwania klientów i banków są zbieżne, ale znalazły się także istotne różnice – mówi Kacper Nosarzewski, partner 4CF. – Naszym zdaniem, walka o rynek klientów przyszłości już trwa. Mamy nadzieję, że nasz raport zachęci czytelników do dalszych analiz foresightowych.
Co znajdziemy w raporcie?
Klienci przyszłości zostali podzieleni na trzy grupy wiekowe, w zależności od swojej sytuacji życiowej w roku 2030 – ich codziennych zachowań, decyzji ekonomicznych i postaw konsumenckich. Są to: wchodzący na rynek finansowy, rozpoczynający proces akumulacji finansowej oraz emeryci. Uczestnicy Laboratorium Przyszłości stworzyli dwa scenariusze przyszłości. Pierwszy z punktu widzenia klienta, drugi z punktu widzenia banku. Scenariusze dotyczyły: wydatków osobistych, postawy życiowej, ulubionych kanałów obsługi i sposobów płatności, także tych, które jeszcze nie zaistnieją w 2030 roku.
W raporcie znalazły się także komentarze przedstawicieli firm i instytucji, które są liderami w opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i usług dla klientów – Alior Bank, Bank Pocztowy, Vivus, ING Bank Śląski i Żabka Polska.
Publikacja opisuje również przykładowy dzień z życia klienta przyszłości – Tadeusza, Klary i Tomasza, którzy reprezentują każdą z trzech grup wiekowych.
Raport w wersji PDF można pobrać ze strony Laboratorium Przyszłości First Data: https://fdlab.pl/raporty
O First Data Polska
Od niemal 30 lat nasi klienci korzystają z innowacyjnych i bezpiecznych rozwiązań First Data® Polcard®, które upraszczają proces płatności i ich obsługę. Dzięki nim firmy mogą rozwijać się szybciej, ulepszać relacje z klientami, zwiększać ich lojalność oraz poprawiać wyniki finansowe. Pomagamy przedsiębiorcom dostosować się do szybko zmieniających się warunków handlu i maksymalizować korzyści z każdej transakcji dostarczając innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel, we wszystkich kanałach sprzedaży – tradycyjnym, online i mobilnym.
Zaufało nam 65 tysięcy firm w Polsce. Odkąd jesteśmy częścią First Data, łączymy doskonałą znajomość potrzeb polskiego rynku z doświadczeniem międzynarodowej firmy obecnej w ponad 100 krajach, przetwarzającej ponad 3000 transakcji na sekundę o wartości 2,6 biliona USD rocznie.
Wspólnie z firmami partnerskimi, dostawcami sprzętu i oprogramowania realizujemy wiele projektów integracyjnych dla handlu, hoteli, transportu, instytucji sektora publicznego oraz wielu innych branż, aby płatności były wygodne, szybkie i bezpieczne.
Wspieramy banki i instytucje finansowe nowoczesnymi rozwiązaniami płatniczymi w obliczu rosnącego zapotrzebowania na nowe technologie, pomagając im w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Innowacyjne produkty i usługi First Data Polska zdobyły wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach Gazety Bankowej, Tygodnika Wprost, Kongresu Gospodarki Elektronicznej.
Więcej informacji: firstdata.pl I polcard.pl I https://www.linkedin.com/company/first-data-polska-s.a./
O 4CF
4CF to polska firma specjalizująca się w zaawansowanym foresighcie strategicznym. Ma jasną misję, którą konsekwentnie realizuje od 2007 r. – bada przyszłość, aby pomóc klientom w podejmowaniu trafnych decyzji strategicznych. Innymi słowy, wspomaga przedsiębiorstwa i instytucje na całym świecie w skutecznej realizacji celów przez kształtowanie przyszłości i wykorzystywanie pojawiających się szans. Firma przygotowuje analizy strategiczne i programy rozwoju, monitoruje wczesne sygnały zmian rynkowych w ramach cyklicznych raportów oraz wdraża kompleksowe projekty związane z analizą trendów, opracowaniem lub aktualizacją strategii i planów badawczo-rozwojowych. Wspiera unikalnymi w skali świata kompetencjami zarządy dużych przedsiębiorstw, jak również działy rozwoju i marketingu. Autorska metodyka 4CF, wykorzystująca m.in. sztuczną inteligencję, przetwarzanie języka naturalnego oraz najnowsze zdobycze badań w dziedzinie innowacyjności, ekonomii i psychologii, sprawdziła się w projektach wielu branż, m.in. FMCG, finansowej, zbrojeniowej, hi-tech oraz medycznej.
Więcej informacji: 4cf.pl
Kontakt dla mediów:
Olga Małecka
marketing&communications manager
First Data Polska SA
+48 22 515 31 00
[email protected]
Andrzej Maciejewski
senior editor
Business Edge (agencja PR)
+48 881 334 352
[email protected]
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Bankowość