Bankowość BIZNES

Kim jest klient przyszłości? – odpowiedź w najnowszym raporcie First Data

Kim jest klient przyszłości? – odpowiedź w najnowszym raporcie First Data
FDP prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy

Data publikacji: 2019-03-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kim jest klient przyszłości? – odpowiedź w najnowszym raporcie First Data
Kategoria: BIZNES, Bankowość

FDP prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF.

Kim jest klient przyszłości? - odpowiedź w najnowszym raporcie First Data BIZNES, Bankowość - FDP prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF.

Warszawa, 19 marca 2019 –  First Data Polska prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości  “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF Strategic Foresight podczas corocznych warsztatów organizowanych przez First Data pod nazwą Laboratorium Przyszłości.

Uczestnicy warsztatów foresightu strategicznego prognozowali, jak zmiany społeczne, demograficzne i technologiczne wpłyną na postawy konsumentów w roku 2030. Jest źródłem wiedzy i inspiracji dla wszystkich uczestników rynku finansowego, którzy szukają odpowiedzi na pytania: Kim jest klient przyszłości? Czego będzie oczekiwał od świata finansów? Jak przygotować się na jego przyjście?

– W tej edycji raportu Laboratorium Przyszłości szukaliśmy odpowiedzi na pytania jakie będą marzenia klientów i jacy będą klienci marzeń w perspektywie 10 lat – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu First Data Polska – Nasza publikacja pozwala wszystkim uczestnikom rynku finansowego już dziś skonfrontować swoje wyobrażenia o przyszłości bankowości z potencjalnymi oczekiwaniami odbiorców usług finansowych.

Raport “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń” opracowali dla First Data Polska eksperci foresightu strategicznego z firmy 4CF, partner merytoryczny Laboratorium Przyszłości.

– Wskazaliśmy obszary, gdzie oczekiwania klientów i banków są zbieżne, ale znalazły się także istotne różnice – mówi Kacper Nosarzewski, partner 4CF. – Naszym zdaniem, walka o rynek klientów przyszłości już trwa. Mamy nadzieję, że nasz raport zachęci czytelników do dalszych analiz foresightowych.

A to już wiesz?  W poszukiwaniu inspiracji i wiedzy

Co znajdziemy w raporcie?

Klienci przyszłości zostali podzieleni na trzy grupy wiekowe, w zależności od swojej sytuacji życiowej w roku 2030 – ich codziennych zachowań, decyzji ekonomicznych i postaw konsumenckich. Są to: wchodzący na rynek finansowy, rozpoczynający proces akumulacji finansowej oraz emeryci. Uczestnicy Laboratorium Przyszłości stworzyli dwa scenariusze przyszłości. Pierwszy z punktu widzenia klienta, drugi z punktu widzenia banku. Scenariusze dotyczyły: wydatków osobistych, postawy życiowej, ulubionych kanałów obsługi i sposobów płatności, także tych, które jeszcze nie zaistnieją w 2030 roku.

W raporcie znalazły się także komentarze przedstawicieli firm i instytucji, które są liderami w opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i usług dla klientów – Alior Bank, Bank Pocztowy, Vivus, ING Bank Śląski i Żabka Polska.

Publikacja opisuje również przykładowy dzień z życia klienta przyszłości – Tadeusza, Klary i Tomasza, którzy reprezentują każdą z trzech grup wiekowych.

Raport w wersji PDF można pobrać ze strony Laboratorium Przyszłości First Data: https://fdlab.pl/raporty

O First Data Polska

Od niemal 30 lat nasi klienci korzystają z innowacyjnych i bezpiecznych rozwiązań First Data® Polcard®, które upraszczają proces płatności i ich obsługę. Dzięki nim firmy mogą rozwijać się szybciej, ulepszać relacje z klientami, zwiększać ich lojalność oraz poprawiać wyniki finansowe. Pomagamy przedsiębiorcom dostosować się do szybko zmieniających się warunków handlu i maksymalizować korzyści z każdej transakcji dostarczając innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel, we wszystkich kanałach sprzedaży – tradycyjnym, online i mobilnym.

Zaufało nam 65 tysięcy firm w Polsce. Odkąd jesteśmy częścią First Data, łączymy doskonałą znajomość potrzeb polskiego rynku z doświadczeniem międzynarodowej firmy obecnej w ponad 100 krajach, przetwarzającej ponad 3000 transakcji na sekundę o wartości 2,6 biliona USD rocznie.

Wspólnie z firmami partnerskimi, dostawcami sprzętu i oprogramowania realizujemy wiele projektów integracyjnych dla handlu, hoteli, transportu, instytucji sektora publicznego oraz wielu innych branż, aby płatności były wygodne, szybkie i bezpieczne.

A to już wiesz?  Konto Proste Zasady na selfie w Getin Banku

Wspieramy banki i instytucje finansowe nowoczesnymi rozwiązaniami płatniczymi w obliczu rosnącego zapotrzebowania na nowe technologie, pomagając im w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Innowacyjne produkty i usługi First Data Polska zdobyły wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach Gazety Bankowej, Tygodnika Wprost, Kongresu Gospodarki Elektronicznej.

Więcej informacji: firstdata.pl I polcard.pl I https://www.linkedin.com/company/first-data-polska-s.a./

O 4CF

4CF to polska firma specjalizująca się w zaawansowanym foresighcie strategicznym. Ma jasną misję, którą konsekwentnie realizuje od 2007 r. – bada przyszłość, aby pomóc klientom w podejmowaniu trafnych decyzji strategicznych. Innymi słowy, wspomaga przedsiębiorstwa i instytucje na całym świecie w skutecznej realizacji celów przez kształtowanie przyszłości i wykorzystywanie pojawiających się szans. Firma przygotowuje analizy strategiczne i programy rozwoju, monitoruje wczesne sygnały zmian rynkowych w ramach cyklicznych raportów oraz wdraża kompleksowe projekty związane z analizą trendów, opracowaniem lub aktualizacją strategii i planów badawczo-rozwojowych. Wspiera unikalnymi w skali świata kompetencjami zarządy dużych przedsiębiorstw, jak również działy rozwoju i marketingu. Autorska metodyka 4CF, wykorzystująca m.in. sztuczną inteligencję, przetwarzanie języka naturalnego oraz najnowsze zdobycze badań w dziedzinie innowacyjności, ekonomii i psychologii, sprawdziła się w projektach wielu branż, m.in. FMCG, finansowej, zbrojeniowej, hi-tech oraz medycznej.

Więcej informacji: 4cf.pl

Kontakt dla mediów:
Olga Małecka
marketing&communications manager
First Data Polska SA
+48 22 515 31 00
[email protected]

Andrzej Maciejewski
senior editor
Business Edge (agencja PR)
+48  881 334 352
[email protected]

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Kim jest klient przyszłości? - odpowiedź w najnowszym raporcie First Data BIZNES, Bankowość - FDP prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF.
Hashtagi: #BIZNES #Bankowość

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy