Data publikacji: 2016-07-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: FinTech – czyli nieuchronnie skazani na sukces
Kategoria: BIZNES, Finanse
Wysoka rentowność, cyfrowe rozwiązania, wyścig innowacyjności – zainteresowanie banków branżą nowych firm używających finansowych technologii jest coraz większe. W 2009 na świecie tylko 1/3 banków uznawała innowacyjność za sposób na osiągnięcie przewagi, a w roku ubiegłym – 3/4.
Wysoka rentowność, cyfrowe rozwiązania, wyścig innowacyjności – taki zestaw powoduje, że zainteresowanie banków branżą nowych firm używających finansowych technologii (FinTech) jest coraz większe. Ba, reorganizowane są strategie działania, które włączają innowacje w naturalny rytm zmian w firmach.
Trend jest imponujący bo w roku 2009 na świecie tylko 1/3 banków uznawała innowacyjność jako sposób na osiągnięcie przewagi konkurencyjne, a w ubiegłym roku było ich już 3/4!
Każdy chce się załapać…
Szybkie pożyczki na niewielkie kwoty – popularne chwilówki cieszą się w naszym kraju niesłabnącym zainteresowaniem. Firmy z międzynarodowym kapitałem lokują w rodzimych pożyczkach swoje nadzieje. Banki które dotąd ostentacyjnie lekceważyły ten sektor, od niedawna robią do niego przymiarki. Pionierami na rodzimym rynku był tu Bank Smart oraz Bank Pocztowy. One jako pierwsze wprowadziły szybkie krótkoterminowe pożyczki do swoich bankowych ofert.
Adresujemy ofertę do pokolenia Y
Doświadczenia konsumenckie osób, które urodziły się w ostatnich trzydziestu kilku latach są takie, że nie mają oni wyuczonych nawyków wizyt w stacjonarnych placówkach bankowych – znakomitą większość spraw załatwiają przez Internet. To właśnie oni, pokolenie Y są głównymi odbiorcami usług i produktów z branży FinTech. Nie inaczej jest także u nas w Polsce. Klientela ta jest mniej lojalna
w stosunku do swoich pierwotnych banków, ma również większą łatwość w przenoszeniu swoich produktów i cechuje się większą świadomością wyboru, szybkości działania i porównań. To, czego oczekują ma być dostarczone tu i teraz, bez zbędnych formalności, najlepiej online o każdej porze dnia i nocy z każdego miejsca na ziemi.
Przedwczesny zmierzch banków
Skracanie czasu obsługi, uproszczenia formalne, automatyzacja procesów, niższe koszty funkcjonowania – to wszystko są przewagi konkurencyjne firm z FinTecha w konfrontacji
z molochami jakimi najczęściej są banki. Klienci doceniają prostsze rozwiązania, o czym świadczą coraz lepsze wyniki osiągane przez firmy pożyczkowe działające w Polsce. Innowacyjne podejście jest w tym przypadku czynnikiem generującym zwiększoną atrakcyjność danej oferty a także powodem dla którego klienci mogą decydować się na wybór tej właśnie propozycji – często korzystniejszej niż w bankach.
Firmy pożyczkowe wykorzystują swoje 5 minut
Odejście tradycyjnej bankowości do lamusa jest z całą pewnością przedwczesne. Jednak skala wzrostu polskich FinTech działających w branży pożyczkowej jest imponująca. Decydują się one na wprowadzania innowacyjnych ofert, w tym propozycji promocyjnej pierwszej pożyczki. W tej kategorii na wyróżnienie zasłużył ID Finance, które znalazło się na liście 100 najlepszych europejskich start-up’ów. Jako coraz popularniejsza międzynarodowa firma finansów online, uplasowana została w Top 100 Europe Red Herring. Jest to prestiżowa lista przedstawiająca najbardziej obiecujące prywatne europejski przedsięwzięcia technologiczne spośród ponad 1200 firm z branży FinTech, software i telekomów.
Jak mówi Michał Konopka – Prezes Zarządu ID Finance Poland – przed branżą FinTech stoi szereg wyzwań, jednak zdolność adaptacyjna do nowych warunków funkcjonowania, innowacyjne rozwiązania oraz klientocentryczność w dobie digitalizacji będą tym, co stanowiło będzie nadal naszą przewagę konkurencyjną w tych dynamicznych czasach, w których rozwijamy naszą platformę pożyczkową MoneyMan w Polsce.
Michał Konopka – manager z wieloletnim doświadczeniem na międzynarodowym rynku finansowym. Odpowiedzialny za ryzyko, rozwój produktów jak i rozwój firm. Uczestniczył w zarządzaniu spółkami z ponad 1 mld aktywami w krajach skandynawskich, Finlandii, Hiszpanii oraz Polski. Obecnie jest prezesem ID Finance Poland, gdzie zajmuje się rozwojem marki MoneyMan.pl. Marka powstał w 2015 roku i specjalizuje się w pożyczkach przez internet.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Finanse