Bankowość BIZNES

Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie?

Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie?

Data publikacji: 2013-11-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie?
Kategoria: BIZNES, Bankowość

komentarz

Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie? BIZNES, Bankowość - komentarz

Górnośląskie Towarzystwo Finansowe GTF Sp. z o.o. znany broker na polskim rynku kredytowym, „zawdzięcza” swoją nazwę lokalizacji swojej siedziby, która znajduje się w Tychach. Firma działa na terenie całego kraju, współpracuje obecnie z ponad 1.500 agencji pośrednictwa kredytowego rozlokowanych od Szczecina po Przemyśl. Oczywiście najwięcej placówek współpracujących z GTF znajduje się na Śląsku, ale chyba tylko dlatego, że w tym regionie jest największe zagęszczenie ludności. Czy regionalność nazwy pomaga?

 

Wybór idealnej nazwy dla firmy to trudna decyzja – mówi Paweł Kosmala, prezes zarządu spółki GTF. Jak wiemy, tworze­nie ide­al­nej nazwy jest mieszanką fone­tyki, ling­wistyki, psy­chologii oraz strate­gii mar­ketingowej. Dobra nazwa firmy wysyła do klientów tej firmy wyraźne syg­nały — przy­wołuje emo­cje i sko­jarzenia, które czę­sto mają wpływ na ich decy­zję. Choć reguły i zasady two­rze­nia nazwy są skom­p­likowane, warto spró­bo­wać wykre­ować ją samemu. Tak też uczyniliśmy w przypadku naszej firmy. Dzisiaj, po dziesięciu latach działalności spółki, możemy stwierdzić, że był to pomysł bardzo dobry. Skojarzenie nazwy z regionem nie przeszkadza w relacjach poza Śląskiem, a istotnie pomaga w biznesie z lokalnymi partnerami. Ponadto słowo „górnośląski” kojarzone jest pozytywnie – nawiązuje do takich cech mieszkających tu ludzi, jak pracowitość, uczciwość, szacunek dla tradycji i historii.

 

Czy regionalność w nazwie pomaga? Temat jak zwykle dyskusyjny. GTF to firma działająca na rynku finansowym i jeśli szukalibyśmy jakichś analogii to niechybnie w pierwszej kolejności nasuwają się nazwy potentatów, do których należą ING Bank Śląski czy Bank Zachodni WBK (Wielkopolski Bank Kredytowy). W przypadku tych firm nawiązanie do regionalnych nazw pozostało, a decyzje odnośnie nazwy, podejmowane w korporacjach, potężnych firmach są dogłębnie przemyślane, gruntownie analizowane przez specjalistyczne i uznane firmy marketingowe. Posądzanie decydentów o lokalny sentymentalizm byłoby naiwnością.

A to już wiesz?  Piotr Żółkiewicz na czele funduszu Zolkiewicz & Partners

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie? BIZNES, Bankowość - komentarz
Hashtagi: #BIZNES #Bankowość

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy