Data publikacji: 2013-11-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie?
Kategoria: BIZNES, Bankowość
komentarz
Górnośląskie Towarzystwo Finansowe GTF Sp. z o.o. znany broker na polskim rynku kredytowym, „zawdzięcza” swoją nazwę lokalizacji swojej siedziby, która znajduje się w Tychach. Firma działa na terenie całego kraju, współpracuje obecnie z ponad 1.500 agencji pośrednictwa kredytowego rozlokowanych od Szczecina po Przemyśl. Oczywiście najwięcej placówek współpracujących z GTF znajduje się na Śląsku, ale chyba tylko dlatego, że w tym regionie jest największe zagęszczenie ludności. Czy regionalność nazwy pomaga?
Wybór idealnej nazwy dla firmy to trudna decyzja – mówi Paweł Kosmala, prezes zarządu spółki GTF. Jak wiemy, tworzenie idealnej nazwy jest mieszanką fonetyki, lingwistyki, psychologii oraz strategii marketingowej. Dobra nazwa firmy wysyła do klientów tej firmy wyraźne sygnały — przywołuje emocje i skojarzenia, które często mają wpływ na ich decyzję. Choć reguły i zasady tworzenia nazwy są skomplikowane, warto spróbować wykreować ją samemu. Tak też uczyniliśmy w przypadku naszej firmy. Dzisiaj, po dziesięciu latach działalności spółki, możemy stwierdzić, że był to pomysł bardzo dobry. Skojarzenie nazwy z regionem nie przeszkadza w relacjach poza Śląskiem, a istotnie pomaga w biznesie z lokalnymi partnerami. Ponadto słowo „górnośląski” kojarzone jest pozytywnie – nawiązuje do takich cech mieszkających tu ludzi, jak pracowitość, uczciwość, szacunek dla tradycji i historii.
Czy regionalność w nazwie pomaga? Temat jak zwykle dyskusyjny. GTF to firma działająca na rynku finansowym i jeśli szukalibyśmy jakichś analogii to niechybnie w pierwszej kolejności nasuwają się nazwy potentatów, do których należą ING Bank Śląski czy Bank Zachodni WBK (Wielkopolski Bank Kredytowy). W przypadku tych firm nawiązanie do regionalnych nazw pozostało, a decyzje odnośnie nazwy, podejmowane w korporacjach, potężnych firmach są dogłębnie przemyślane, gruntownie analizowane przez specjalistyczne i uznane firmy marketingowe. Posądzanie decydentów o lokalny sentymentalizm byłoby naiwnością.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Bankowość