Data publikacji: 2019-06-05
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: CROWDFUNDING – TO NAPRAWDĘ DZIAŁA.
Kategoria: BIZNES, Finanse
Pozyskiwanie pieniędzy od osób w internecie, stało się bardzo popularne. Ci, którzy wierzą w dany projekt, chętnie wpłacają pieniądze, dzięki czemu wiele świetnych pomysłów ma szansę na realizację. Od czego zacząć, aby zarabiać w ten sposób?
Można mieć znakomity pomysł na biznes, zaplecze, wspólników i dobry biznesplan, jednak bez środków na start, nie ma co marzyć o sukcesie. Skąd zatem pozyskać pieniądze, nie zadłużając się w banku? Odpowiedź jest prosta – crowdfunding. Pozyskiwanie pieniędzy od osób w internecie, stało się bardzo popularne. Ci, którzy wierzą w dany projekt, chętnie wpłacają pieniądze, dzięki czemu wiele świetnych pomysłów ma szansę na realizację. Od czego zacząć, aby zarabiać w ten sposób? Radzi Kamal Jahid, współtwórca marki Meqnes, który pracując z Polski, rozwija swój projekt m.in. w Stanach Zjednoczonych, właśnie dzięki crowdfundingowi.
Serwisy crowdfundingowe święcą obecnie prawdziwe triumfy. Zagraniczne Kickstarter, Gofundme oraz polskie wspieram.to czy zrzutka.pl, to tylko część z serwisów, dzięki którym startupy i nie tylko, mogą realizować swoje pomysły. Głośno było o dwóch Polakach z Wrocławia, którzy zebrali na Kickstarterze aż 24 miliony złotych na stworzenie gry planszowej, czym pobili rekord platformy. Również inni przedsiębiorcy z Polski z sukcesem zbierają fundusze na realizację swoich projektów.
Oryginalny polsko-marokański projekt
Dwa lata temu, na Kickstarterze zadebiutowała marka Meqnes z branży luksusowej galanterii skórzanej dla mężczyzn, stworzona przez nietypowy duet – Kamala Jahida, Marokańczyka mieszkającego na stałe w Polsce i Davida Liebersa – Amerykanina polskiego pochodzenia z Bostonu.
– Postanowiliśmy połączyć tradycje dwóch krajów, które są nam bliskie oraz nasze zainteresowanie modą z wyższej półki. Tak powstał pomysł stworzenia marki ekskluzywnych męskich akcesoriów ze skóry, produkowanych w Polsce, ale według marokańskiego designu, szytych ręcznie z najwyższej jakości skór i z dbałością o każdy szczegół. Chcieliśmy sprzedawać je przez internet, licząc głównie na duży rynek w Stanach Zjednoczonych – opowiada Kamal Jahid.
Pierwsza próba – 50 000 USD
Aby zdobyć niezbędne fundusze Meqnes wybrał Kickstarter, największą na świecie platformę crowdfoundingową. – Przygotowaliśmy prototypy, zrobiliśmy profesjonalną sesję zdjęciową, opisaliśmy nasz projekt, zainwestowaliśmy nieco w reklamy na Facebooku. Wtedy jako startup oferowaliśmy tylko jeden model ekskluzywnej torby podróżnej, a i tak tylko w jeden miesiąc udało nam się zebrać założoną kwotę 50 tysięcy $, z czego 50% pochodziła z USA, 20% z Europy Zachodniej, 10% z Polski i 20% z pozostałych rejonów świata – wspomina Jahid.
Druga odsłona – 100 000 PLN w kilkanaście dni i plan na więcej!
Kolejna faza rozwoju Meqnes także ma miejsce na Kickstarterze. – Sukces z 2017 roku dodał nam skrzydeł. Okazało się, że ludzie pokochali nasz pomysł. Poszerzyliśmy więc naszą kolekcję – teraz, poza naszą flagową torbą podróżną, oferujemy całą linię galanterii dla mężczyzn: torby na laptopa, teczki, czy okładki na paszport. Na Kickstarterze zebraliśmy w niecałe dwa tygodnie około 100 000 złotych, to nam pokazuje, że ludzie naprawdę czekają na naszą kolekcję! – mówi Jahid. Produkty Meqnes po zbiórce będzie można kupić na stronie www.meqnes.com. Oczywiście trzeba na nie poczekać, gdyż są szyte ręcznie, na zamówienie, ale twórcy gwarantują, że warto!
Crowdfunding dla marki Meqnes okazał się strzałem w dziesiątkę. Kickstarter, czy inne tego typu portale, dają nadzieję tysiącom osób na rozwój własnego biznesu. – Wierzę, że jeśli pomysł jest trafiony, stoi za nim solidne przygotowanie, a do tego dobra idea, to można zebrać rzeszę fanów, którzy wpłacą pieniądze, aby projekt mógł się ziścić – podsumowuje Jahid.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Finanse