Data publikacji: 2014-05-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Bankowość mobilna, która mówi. Nowość z Meritum Banku.
Kategoria: BIZNES, Bankowość
Meritum Bank wprowadza bankowość głosową. Jako pierwszy w Polsce umożliwia posiadaczom smartfonów wykonywanie operacji finansowych oraz otrzymanie odpowiednio zagregowanych danych poprzez rozmowę z aplikacją mobilną.
Meritum Bank wprowadza bankowość głosową. Jako pierwszy w Polsce umożliwia posiadaczom smartfonów wykonywanie operacji finansowych oraz otrzymanie odpowiednio zagregowanych danych poprzez rozmowę z aplikacją mobilną. Meritum Bank Mobilny w nowej odsłonie pozwala także zlecać przelewy za pośrednictwem Facebooka lub na numer telefonu komórkowego oraz adres e-mail bez konieczności podawania numeru konta odbiorcy.
– Możliwość zarządzania bankowością mobilną przy pomocy komend głosowych jest przydatna w bardzo wielu sytuacjach. Często znacznie łatwiej i szybciej powiedzieć jedno krótkie zdanie niż wykonać na ekranie odpowiednie zadanie, nawet przy bardzo intuicyjnej nawigacji – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku. – Uważamy, że sterowanie głosem będzie jednym z głównych kierunków rozwoju aplikacji mobilnych, dlatego od początku zakładaliśmy, że funkcjonalność ta będzie naszym wyróżnikiem – dodaje.
W zależności od zleconego zadania, aplikacja odpowiada głosem, na ekranie prezentowane są odpowiednie informacje lub uruchamiane są właściwe funkcje. Sposób udzielenia odpowiedzi przez aplikację został dobrany według kryterium wrażliwości danych, na przykład na pytanie o wydatki z ostatniego miesiąca aplikacja odpowiada głosem, natomiast saldo na koncie jest dyskretnie wyświetlone na ekranie. Słownik wbudowany w aplikację jest szeroki, dzięki czemu rozpoznaje ona wiele synonimów słów używanych w bankowości.
– Naszym celem było zbudowanie aplikacji, z którą klient może porozmawiać. Duży nacisk położyliśmy na to, by rozpoznawała ona nie tylko komendy wydawane formalnym językiem, ale także polecenia wyrażone w języku potocznym. Bez względu na to, czy klient powie „Podaj saldo rachunku” czy zapyta „Ile mam kasy na koncie?”, otrzyma informację o aktualnym stanie swojego konta – podkreśla Marcin Kusznier, project manager odpowiedzialny za projekt bankowości mobilnej Meritum Banku.
Poza podstawowymi zadaniami związanymi np. z zarządzaniem rachunkiem, aplikacja szybko policzy i powie użytkownikowi, ile wydał w ostatnim tygodniu czy miesiącu lub ile pieniędzy wpłynęło w tym czasie na jego konto. To najszybsza możliwość uzyskania tego typu informacji. Ponadto, komendy głosowe ułatwiają nawigację po aplikacji, na przykład na hasło „jakie są opłaty” aplikacja pokaże Tabelę opłat i prowizji, na komendę „pokaż historię rachunku” błyskawicznie wyświetli odpowiedni ekran, a polecenie „chcę zastrzec kartę” spowoduje, że aplikacja wyświetli numer telefonu Infolinii Meritum Banku.
Wśród nowych funkcjonalności na uwagę zasługuje także możliwość wykonywania przelewów za pośrednictwem Facebooka, na numer telefonu lub adres e-mail, bez konieczności znajomości numeru rachunku. Jak to działa? W zależności od wybranego typu przelewu, za pomocą sms-a, e‑maila lub wiadomości na portalu Facebook, do jego odbiorcy wysyłany jest specjalny, indywidualny kod. By otrzymać pieniądze trzeba podać go wraz z numerem swojego rachunku na stronie www.meritumbank.pl/odbieram lub w aplikacji Meritum Bank Mobilny (opcja „Przyjmij pieniądze”).
Kolejną nowością są powiadomienia PUSH (czyli komunikaty wyświetlane bezpośrednio na ekranie smartfona, bez konieczności uruchamiania aplikacji) zawierające m.in. informacje o transakcjach lub innych zdarzeniach dotyczących posiadanych produktów, np. o wpływie środków na konto, zakończeniu lokaty, realizacji płatności kartą. Klient sam może określić, jakie dane chce otrzymywać tą drogą. Powiadomienia będą służyć także do prezentacji klientom ciekawych, limitowanych ofert, które pojawią się w ofercie Meritum już za kilka tygodni.
Meritum Bank Mobilny umożliwia klientom pełny dostęp do ich finansów, w tym sprawne przełączanie się między profilem firmowym i osobistym, bez potrzeby odrębnego logowania. Aplikacja zapewnia pełną paletę transakcji, które mogą być zlecane za pomocą telefonu. Klient indywidualny oraz przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może również za jej pośrednictwem, w pełni mobilnie, założyć rachunek bankowy, nawet w 15 minut.
Aplikację można pobrać z Google Play oraz App Store. Jest ona dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm korzystających ze smartfonów z systemem operacyjnym Android (wersja 2.3 i wyższe) lub iOS (wersja 5 i wyższe).
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Bankowość