Data publikacji: 2018-07-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Alior Bank wspólnie z First Data wdrożył Apple Pay
Kategoria: BIZNES, Bankowość
Klienci Alior Banku jako jedni z pierwszych w Polsce płacą już zbliżeniowo iPhone’em za pomocą Apple Pay. Aplikacja wystartowała 19 czerwca, skorzystać z niej mogą posiadacze kart zbliżeniowych
Klienci Alior Banku jako jedni z pierwszych w Polsce płacą już zbliżeniowo iPhone’em za pomocą Apple Pay. Aplikacja wystartowała 19 czerwca, skorzystać z niej mogą posiadacze kart zbliżeniowych Mastercard w Alior Banku. Krótki czas wdrożenia, testowania i udostępnienia mobilnych płatności NFC od firmy Apple był możliwy dzięki wsparciu First Data Polska, partnera outsourcingowego Alior Banku od 10 lat.
– Udostępniając klientom Apple Pay, Alior Bank kolejny raz znalazł się w czołówce innowatorów polskiej bankowości. Start Apple Pay wyznacza kolejny ważny moment w rozwoju polskiego rynku płatności. Bardzo mnie cieszy, że dzięki Alior Bankowi długie oczekiwanie właścicieli smartfonów Apple dobiegło końca i mogą ich używać do mobilnych płatności zbliżeniowych – mówi Agata Strzelecka wiceprezes zarządu Alior Banku. – Szybkie wdrożenie systemu Apple Pay to efekt naszej współpracy partnerskiej z First Data Polska.
– Od dziesięciu lat wspieramy Alior Bank we wprowadzaniu innowacyjnych produktów i usług w obszarze kart płatniczych i płatności mobilnych. Naszym najnowszym przedsięwzięciem jest wdrożenie Apple Pay. Dzięki połączeniu wiedzy i doświadczenia ekspertów banku, Mastercard i First Data zrealizowaliśmy ten projekt w ekspresowym tempie – podkreśla Jolanta Rycerz, członek zarządu First Data Polska. – Jako partner outsourcingowy wiemy, jak maksymalizować wykorzystanie dostępnej technologii i infrastruktury, aby efektywnie wspierać bank w osiąganiu celów biznesowych.
Apple Pay – jak to działa?
Już 95% terminali płatniczych działających na polskim rynku obsługuje płatności zbliżeniowe, w tym Apple Pay. Aby zapłacić Apple Pay, wystarczy dodać kartę do aplikacji Wallet na iPhone’ach z funkcją NFC (w modelach iPhone 6 i nowszych, w tym SE). Transakcje będą potwierdzane odciskiem palca lub PIN-em. Z Apple Pay można także skorzystać robiąc zakupy w mobilnych aplikacjach na iOS-a a także w przeglądarce Safari.
Bezpieczeństwo transakcji Apple Pay, oprócz typowych dla kart zbliżeniowych rozwiązań używanych w ramach standardu EMV, takich jak np. szyfrowanie danych, zapewnia też technologia tokenizacji, realizowana w usłudze Mastercard Digital Enablement Service. Dzięki niej dane karty są zastępowane tzw. tokenem, czyli ciągiem cyfr, który jest bezwartościowy dla osób postronnych. W efekcie wrażliwe dane karty są chronione i nie są udostępniane nawet sprzedawcy. Dany token jest też przypisany do konkretnego smartfona, więc zapłacenie nim za pomocą innego urządzenia jest niemożliwe.
Rola First Data Polska
First Data Polska i Alior Bank łączy wieloletnie partnerstwo biznesowe w obszarze technologii płatniczych. Już wcześniej bank wykorzystał autorskie rozwiązanie First Data™ Mobile Platform do wdrożenia płatności mobilnych Google Pay, rozszerzając współpracę z firmą o Apple Pay. Projekt został przeprowadzony w rekordowo szybkim czasie. W zaledwie 2 miesiące specjaliści First Data we współpracy z Alior Bank i Mastercard dokonali pełnego wdrożenia projektu wraz z certyfikacją. Klienci Alior Banku mogą szybko i bezbłędnie realizować transakcje wykonane przy użyciu Apple Pay, mając gwarancję bezpieczeństwa na każdym etapie procesu płatności.
O First Data Polska
First Data Polska, właściciel marki Polcard, jest jednym z największych dostawców technologii płatniczych, obecnym na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma dostarcza innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel. Bogata oferta produktowa obejmuje terminale płatnicze, rozwiązania samoobsługowe wykorzystywane w biletomatach czy paliwomatach, płatności online oraz rozwiązania przeznaczone dla branży m-commerce.
Z usług First Data Polska korzystają też banki i instytucje finansowe zarówno w zakresie outsourcingu kart płatniczych i obsługi bankomatów, jak i doradztwa i wdrażania płatności mobilnych takich jak HCE czy Google Pay.
First Data Polska stanowi część amerykańskiej korporacji First Data, światowego lidera elektronicznych płatności obecnego w ponad 100 krajach, przetwarzającego ponad 3000 transakcji na sekundę o wartości 2,4 biliona USD rocznie.
Więcej informacji: firstdata.pl I polcard.pl |
Kontakt dla mediów:
Olga Małecka Andrzej Maciejewski
marketing & communications manager senior editor
First Data Polska SA Business Edge (agencja PR)
+48 22 515 31 00 +48 881 334 352
[email protected] [email protected]
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Bankowość